PERUBATAN ISLAM




PERUBATAN iSLAM    

Assalamualaikum w.b.t

Tanda  Gangguan Jin Pada Manusia
Jin juga seperti manusia terdiri atas berbagai bangsa, suku, golongan dan  kelompok. Ada yang baik ada pula yang buruk, ada yang saleh , beriman, bertakwa adapula yang kafir , munafik dan berperilaku buruk. Jin yang saleh dan baik biasanya tidak suka usil mengganggu manusia, namun Jin kafir dan berperilaku buruk sering mengganggu kehidupan manusia
Setiap penyakit dari gangguan JIN dapat Kita ketahui dari gejala atau tanda tanda yang muncul, antara lain sebagai berikut dibawah ini.


1. Gejala pada waktu tidur :

  1. Susah dan tidak bisa tidur dimalam hari, kecuali setelah lama dan dengan susah payah.
  2. Susah bangun , dan banyak tidur sehingga tidak bisa melakukan ibadah yang diinginkan.
  3. Selalu Cemas dan sering terbangun dimalam hari.
  4. Mimpi buruk melihat sesuatu yang mengancam dan menakutkan , ingin berteriak minta tolong  namun tidak bisa.
  5. Mimpi melihat berbagai binatang seperti ular, kucing, anjing, tikus, onta, kuda, monyet, serigala, harimau dan lain sebagainya.
  6. Tertawa, menangis, berteriak, mengomel atau merintih pada saat tidur.
  7. Mimpi seolah olah jatuh dari tempat yang tinggi.
  8. Berdiri dan berjalan pada waktu tidur tanpa disadari.
  9. Mimpi berada dalam lingkungan pemakaman, didalam kuburan, tempat sampah atau jalan dan lingkungan yang seram dan mengerikan.
  10. Mimpi melihat orang yang aneh seperti tinggi sekali, pendek sekali, putih sekali atau hitam sekali.
  11. Mimpi yang sangat  seram dan mengerikan.
  12. Mimpi bertemu orang yang sama (laki/perempuan) berkali kali dan ingin bertemu dengan orang yang dimimpikan itu.
  13. Mimpi seakan akan dihimpit benda yang berat dan sulit untuk melepaskan diri dari himpitan tersebut.
  14. Mendengkur dengan keras.
  15. Mimpi melihat atau bertemu keluarga yang sudah meninggal, atau melihat mayat.
  16. Mimpi berada di masa atau abad yang lampau.
  17. Mimpi melihat suatu peristiwa dan keesokan harinya mengalami peristiwa persis seperti yang dialami dalam mimpi tersebut.

2. Gejala – gejala Pada waktu terjaga
  1. Sering merasa was was dan ketakutan tanpa sebab yang jelas.
  2. Suka marah –marah dan emosi tidak terkendali.
  3. Dorongan kuat untuk melakukan perbuatan maksiat.
  4. Merasa lesu dan malas untuk beribadah.
  5. Sulit khusu’ dalam mengerjakan sholat, (susah mengingat rakaat yang sudah dikerjakan).
  6. Suka menghayal, melamun , menyendiri dan mengurung diri.
  7. Sering pusing, dan merasa sakit pada kedua mata, telinga, hidung. Gigi, tenggorokan atau lambung tanpa sebab yang jelas.
  8. Selalu berpaling dari dzikir mengingat Allah dan memandang remeh kegiatan ibadah sholat dan amal kebaikan lainnya.
  9. Pikiran selalu linglung, merasa sedih, jantung berdebar,
  10. Sering kesurupan baik separuh badan atau secara total.
  11. Sering mendengar orang memanggil namanya.
  12. Merasa ada yang mengikuti, mengejar  dan  mengancam akan membunuh.
  13. Merasa ada yang mengajak bicara, mendengar bisikan untuk melakukan sesuatu, membunuh, memperkosa, memukul, meloncat dari tempat yang tinggi, terjun kesungai atau jurang, menabrakan diri ke kereta api atau kendaraan lain.
  14. Sering mencium bau –bauan  wangi  kembang atau dupa, bau anyir atau busuk.
  15. Melihat benda benda seakan bergerak, berputar, terbalik , miring dan lain sebagainya.
  16. Melakukan tindakan tindakan aneh tanpa disadari.
  17. Tiba tiba dapat meramal, membaca fikiran orang lain atau mengetahui apa yang akan terjadi
  18. Cemas dan paranoid (takut yang berlebihan).
  19. Melihat penampakan mahluk halus atau merasakan keberadaan mahluk halus.Rasa sakit disalah satu anggota badan namun  setelah diperiksa secara medis tidak ditemukan adanya kelainan atau dokter tidak sanggup  mengobati penyakit tersebut.

Gangguan Jin yang parah umumnya yang dikirim oleh orang yang berniat jahat berupa santet, teluh yang menimbulkan penyakit yang sulit disembuhkan secara medis atau ada usaha sekelompok Jin yang ingin menguasai orang tersebut karena sesuatu dan lain hal. Menghilangkan gangguan Jin yang telah mendarah daging pada seseorang bukanlah hal yang mudah. Butuh waktu yang lama , kesabaran keuletan dan ketekunan yang bersangkutan dibantu oleh orang yang memang mampu dan mempunyai kekuatan terhadap golongan Jin.

Mengatasi gangguan Jin dengan mendatangi dukun , paranormal yang menggunakan bantuan Jin untuk mengusir Jin pengganggu kadangkala hanya menambah parah penyakit yang diderita. Jin yang dikalahkan adakalanya  malah ikut menghuni jasad penderita gangguan Jin tersebut. Ciri khas paranormal yang menggunakan bantuan Jin umumnya mereka memasang tarif untuk jasa bantuan yang diberikan, karena Jin yang diminta bantuan juga mengajukan syarat atau minta imbal jasa dari orang yang minta bantuannya.

Jin tidak memiliki kekuasaan terhadap orang yang beriman, bertakwa, tawakkal dan ikhlas pada Allah ini dijamin Allah dalam Al Qur’an. Gangguan Jin dalam kekuarga bisa diatas dengan meningkatkan Iman, takwa, tawakal dan ikhlas dengan membaca dan  mentadabburi ayat Qur’an boleh juga dilakukan dengan terapi Ruqyah  ayat Qur’an yang dibacakan oleh ustadz yang memang sudah menguasai dan memahami seluk beluk rahasia kekuatan Jin.

Bagaimanpun mencegah gangguan Jin lebih baik daripada mengobati kasus gangguan Jin. Hindarkanlah hal yang dapat mendatangkan gangguan Jin pada diri dan keluarga seperti yang telah disebutkan diatas. Bentengi diri dengan Iman , takwa, tawakkal serta ikhlas untuk menahan serangan yang mungkin dilakukan oleh orang yang dengki atau Jin yang iseng. Perbanyak ibadah sholat sunah, dzikir mengingat Allah , membaca Qur’an , puasa sunah, mendengar tausiah dan pengajian serta  amal kebaikan lainnya untuk meningkatkan Iman dan Takwa pada Allah. Selalu berlindung pada Allah dari kejahatan mahluknya yang terlihat maupun tidak terlihat, bisa juga dengan membiasakan membaca surat Al Ikhlas, Al Falaq, An Nas dan ayat Kursi.Bagi anda yang merasakan adanya gejala gangguan Jin seperti yang disebutkan diatas silahkan coba terapi dengan mentadabburi surat An Nahl ayat 98-100 berikut ini


TERAPI TADABBUR QUR’AN MENGATASI GANGGUAN JIN DAN SYETAN

98- Apabila kamu membaca Al Qur’an, hendaklah kamu meminta perlindungan kepada Allah dari setan yang terkutuk. 99- Sesungguhnya setan ini tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakal kepada Tuhannya. 100- Sesungguhnya kekuasaannya (setan) hanyalah atas orang-orang yang mengambilnya jadi pemimpin dan atas orang-orang yang mempersekutukannya dengan Allah. ( AN NAHL 98-100)

Bacaan tadabbur

Ya Allah telah kau ingatkan kepada kami dalam Qur’anMu yang agung, apabila kami membaca Qur’an agar kami berlindung padaMu dari godaan dan tipudaya syetan yang terkutuk. Sesungguhnya syetan itu tidak mempunyai kekuasaan terhadap orang yang beriman dan bertawakkal padaMu. Syetan hanya berkuasa terhadap orang yang mengambilnya sebagai pemimpin dan menjadikannya sebagai sekutu sekutuMu.

Ya Allah teguhkan Iman dan keyakinan kami padaMu, tolong kami untuk selalu bertawakal dan berserah diri padaMu, lindungi kami dari tipu daya syetan yang menyesatkan. Jangan kau jadikan syetan berkuasa terhadap kami. Ya Allah jadikan syetan berputus asa dari menipu dan menyesatkan kami dari jalanMu yang lurus.

Ya Allah jangan kau jadikan kami termasuk orang mengambil syetan sebagai pemimpin, jangan kau jadikan kami memperturutkan hawa nafsu dan mengikuti bujuk rayu syetan yang mempedaya. Jangan Kau jadikan kami sebagai budak-budak  syetan yang hina.  Jangan Kau jadikan kami termasuk orang yang mempersekukutkanMu dengan sesuatu. Engkaulah pemimpin kami , Engkaulah pelindung kami, hanya Engkaulah yang kami sembah. Teguhkan iman dan keyakinan kami padaMu ya Allah , bimbing kami menempuh jalanMu yang lurus , perkenankanlah permohonan kami ini ya Allah

Ada baiknya anda hafalkan ayat tersebut diatas dan sering dibaca dalam sholat, disamping surat Al Ikhlas, Al Falaq dan An Nas insya Allah anda terpelihara dari kejahatan syetan dan jin yang suka mengganggu manusia atau kejahatan syetan dan Jin yang dikirim oleh orang yang dengki pada anda (santet atau sihir)

(dari berbagai sumber)


CARA RAWATAN  

Alhamdulillah dengan izinNya dan berkat syafaat Rasulullah s.a.w maka kita bertemu kerana tujuan yang satu,untuk kembali kepada fitrah apabila kita sakit  .                   



*Allah yang menyembuhkan & Rasulullah adalah perawat ,aku Hamba Nya berkhidmat untuk mengurus/membantu pesakit.

Dengan izinNya saya dapat membantu @ mengurus anda dalam rawatan yang meliputi gangguan misteri, mental dan fizikal.dengan Kaedah Ruqyah & Tenaga Kerohanian


Penyakit Fizikal-Kencing manis ,darah tinggi,lumpuh,dll
Kaedah- buat rawatan , produk kesihatan, urut refleksologi,bekam,gurah ..mengikut kesesuaian

Penyakit Minda/mental/emosi-Takut,fobia,terkejut,lambat cakap,rendah diri, memencil diri
Kaedah- terapi kerohanian, terapi minda, santai  dan doa-doa khusus

Penyakit Gangguan Misteri
Kaedah- buat rawatan khusus,buang,pagar dan pengisian kerohanian
Jenis gangguan sihir,saka,benda menumpang dll.

Amalan Pesakit  semasa rawatan
Sebelum rawatan yang terbaik  (individu) buat solat sunat taubat & hajat khusus rawatan , jika tidak boleh , mewakilkan kepada waris terdekat..terbaik ibu.


1.Dibacakan Ruqyah membaca doa khusus
Proses  ‘MENCUNGKIL’
Fasa  1 Angkat   
Perawat akan  membacakan amalan pemusnah
Fasa 2 Alir
Perawat akan baca amalan pengisian ketenangan dan zikir
Fasa 3 Buang
Perawat akan baca amalan bacaan quran utk hajat memakbulkan hajat dan memudahkan segala urusan  serta membaca surah yasin bersama2 sbg penutup ________________________________________________________________________________
video
Kuasa Allah mengizinkannya kepada hambaNya...proses fotosintesis = karbon dioksida + Air---Glukosa + Oksigen. Pemakanan tumbuhan ,apabila tiada cahaya matahari, udara, dan air(makanan utama) apa kan terjadi .. testimoni buah tomato di masukkan tenaga dan satu lagi tiada tenaga yang di masukkan.SUBHANALLAH

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikhtiar Produk amalan sunnah dan Produk air bacaan serta tulisan Al Quran al karim
Kaedah rawatan  datang terus,jarak jauh hubungi 017-4259727 sms untuk info lanjut

Konsep Rawatan comerf7

Command- Ikut segala perintah Allah & meninggalkan laranganNya
                   Hamba-redha kembali berserah diri kepadaNya dengan syafaat baginda s.a.w
                           

Minda-Al Fatihah
Emosi-Ayat Qursi
Rohaniah- Surah Yasin
Fizikal-Al Ikhlas

Ilmu & Tazkirah….disampaikan sebagai peringatan dan ingat memperingati


DO- amalan pengisian harian selepas solat  5 waktu, boleh diamal 1x, 3x,7x selama 40hari

  1.      . Istiqfar                                       
  2.        Selawat
  3.        Al-Fatihah
  4.        Al- Kafirun
  5.        Al-Ikhlas
  6.       .Al –Falaq
  7.      .  An-Nas
  8.      . Al-Kautsar
  9.       . Ayat Kursi
  10.         Ayat Seribu Dinar
  11.       Ayat 1-9 Surah Yasin
 Amalan harian 
1.       doa khusus untuk orang lain ( melahirkan akhlak dan sifat terpuji)
2.       sedekah walaupun sedikit (menghapus dosa & menolak bala-maksud hadis)
3.       Tanamkan sifat dalaman sentiasa bersyukur …..

berhubung terus untuk jarak jauh @ dekat 017-4259727





Enam kelemahan Jin


Walaupun jin dan syaitan mempunyai kemampuan-kemampuan yang tidak dimiliki oleh manusia, akan tetapi al-Quran dengan tegas mengatakan bahawa hakikatnya syaitan dan tipu dayanya itu adalah lemah. Berikut adalah beberapa contoh kelemahan jin, di antaranya:

1. Tidak boleh mengalahkan orang-orang soleh.

Bukti bahawa syaitan atau jin tidak akan dapat mengalahkan orang soleh adalah perkataan syaitan sendiri ketika berdialog dengan Allah dalam surah al-Hijr ayat 39 -

"Iblis berkata:" Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan ma'siat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka ". (Surah Al-Hijr 15: 39-40).

Dari ayat ini dapat difahami bahawa yang menyebabkan syaitan itu dapat menguasai seseorang adalah kerana perbuatan dosanya. Ketika seseorang itu dekat dengan Allah, maka syaitan akan lari dan tidak akan berani mendekatinya apatah lagi menguasainya.


2. Syaitan takut dan lari oleh sebahagian hamba Allah

Apabila seseorang betul-betul memegang ajaran agamanya dengan betul serta mengukuhkan keimanannya dengan teguh, maka syaitan akan takut dan lari. Hal ini terdapat pada diri Umar bin Khatab. Dalam sebuah hadis riwayat Imam Turmu-dzi Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda kepada Umar: "Sesungguhnya syaitan sangat takut olehmu, wahai Umar" (HR. Turmudzi).

Bukan hanya kepada Umar, akan tetapi syaitan (jin kafir) juga akan takut oleh orang-orang beriman yang betul-betul dengan keimanannya. Dalam al-Bidayah wan Nihayah, Ibnu Katsir pernah mengutip sebuah hadis berikut ini:

"Sesungguhnya orang mukminakan dapat mengawal (mengalahkan) syaithannya sebagaimana salah seorang dari kalian yang dapat mengawal untanya ketika perjalanan" (HR. Ahmad).

Bahkan, apabila seseorang betul-betul, dan soleh, dia boleh membawa qarinnya (penyertanya, kerana setiap manusia itu pasti disertai oleh syaitan (jin kafir) di sebelah kirinya dan malaikat di sebelah kanan atau sering disebut dengan qarin) masuk Islam. Hal ini sebagaimana disebutkan dalam sebuah hadis riwayat Imam Muslim ini juga:

"Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda:" Tidak ada seorang pun kecuali ia disertai oleh seorang qarin (penyerta) dari jin dan seorang qarin (penyerta) dari malaikat ". Para sahabat bertanya: "Apakah termasuk anda juga wahai Rasulullah?" Rasulullah menjawab: "Ya termasuk saya, hanya saja Allah menolong saya sehingga jin itu masuk Islam. Ia (jin tadi) tidak pernah menyuruh saya kecuali untuk kebaikan "(HR. Muslim).


3. Jin takluk dan taat kepada Nabi Sulaiman.

Di antara mukjizat Nabi Sulaiman adalah dapat menaklukan jin dan syaitan sehingga semuanya boleh bekerja atas perintahnya. Hal ini sebagaimana ditegaskan dalam ayat al-Qur'an berikut ini dalam surat Shad ayat 36-38:

"Kemudian Kami tundukkan kepadanya angin yang berhembus dengan baik menurut ke mana saja yang dikehendakinya, dan (Kami tundukkan pula kepadanya) syaitan-syaitan semuanya ahli bangunan dan penyelam, dan syaitan yang lain yang terikat dalam belenggu" (QS. Shad ayat 36-38 ).

Mukjijat ini diberikan kepada Nabi Sulaiman sebagai pengabulan atas doanya yang mengatakan:

"Dan berikanlah kepadaku kerajaan yang tidak diberikan kepada seseorang setalahku" (QS Shad 38:35).

Doa Nabi Sulaiman inilah yang menyebabkan Rasulullah tidak jadi untuk mengikat jin yang datang dengan melemparkan anak panah ke muka beliau. Dalam sebuah hadis Muslim dikatakan:

"Dari Abu Darda berkata:" Suatu hari Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bangun, tiba-tiba kami mendengar Rasulullah mengatakan: "Aku berlindung kepada Allah darimu", kemudian Rasulullah Shallallahu' Alaihi wa Sallam juga berkata: "Allah telah melaknatmu" sebanyak tiga kali. Rasulullah lalu menghamparkan tangannya seolah-olah beliau sedang menerima sesuatu. Ketika Rasulullah selesai solat, kami bertanya: "Wahai Rasulullah, kami mendengar anda mengatakan sesuatu yang belum pernah kami dengar sebelum ini. Kami juga melihat anda membukakan kedua tangan anda ". Rasulullah menjawab: "Baru Iblis, musuh Allah datang membawa anak panah api untuk dipasang di muka saya, lalu aku berkata:" Aku berlindung kepada Allah darimu "sebanyak tiga kali, kemudian saya juga berkata:" Allah telah melaknatmu dengan laknat yang sempurna "sebanyak tiga kali. Kemudian saya bermaksud untuk mengambilnya. Seandainya saya tidak ingat doa saudara kami, Sulaiman, tentu saya akan mengikatnya sehingga menjadi mainan anak-anak penduduk Madinah "(HR. Muslim).

4. Jin atau syaitan tidak dapat menyerupai Rasulullah

Syaitan dan jin tidak dapat menyerupai bentuk dan muka Rasulullah saw. Oleh kerana itu, apabila seseorang bermimi melihat Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam, maka ia sungguh telah melihatnya. Dalam hadis sahih dikatakan:

"Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda:" Sesiapa yang bermimpi melihatku, maka dia sungguh telah melihatku, kerana syaitan tidak dapat menyerupaiku "(HR. Muslim).

5. Jin dan syaitan tidak boleh melewati batas-batas tertentu di langit

Sekalipun jin dan syaitan mempunyai kelebihan dapat bergerak dengan cepat, akan tetapi mereka tidak akan dapat melepasi batas-batas yang telah ditetapkan yang tidak dapat dilalui selain oleh para malaikat. Kerana apabila mereka berani melaluinya, maka mereka akan binasa dan hancur. Kerana itu pula, jin tidak dapat mengetahui dan mencuri maklumat dari langit sehingga apa yang dibisikkannya ke tukang-tukang ramal dan dukun adalah kebohongan semata. Untuk lebih jelasnya akan hal ini, dapat dilihat dalam surah al-Rahman ayat 33-35).

6. Jin tidak dapat membuka pintu yang sudah ditutup dengan menyebut nama Allah

Dalam sebuah hadis Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda:

"Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda:" Tutuplah pintu-pintu, dan sebutlah nama Allah (ketika menutupnya), kerana syaitan tidak akan membuka pintu yang sudah dikunci dengan menyebut nama Allah. Tutup jugalah tempat air minum (qirab dalam bahasa Arab adalah tempat menyimpan air minum yang diperbuat dari kuit binatang) dan bekas-bekas kamu (untuk masa sekarang seperti almari, bupet, peti sejuk dan lain) sambil menyebut nama Allah, meskipun kamu hanya menyimpan sesuatu di dalamnya dan (ketika hendak tidur), matikanlah lampu-lampu kalian "(HR. Muslim)


contoh makhluk halus yang berjaya di rakam semasa membuang gangguan makhluk halus di asrama sebuah pusat pengajian dis bandar country home .rawang

https://www.facebook.com/photo.php?v=121138427922406&comment_id=5840443&offset=0&total_comments=42&ref=notif&notif_t=video_comment


Insya Allah di harap dengan tip2 yang di beri dapat membantu anda mengenal pasti punca penyakit dan merawatnya...sekiranya ada kemusykilan, inginkan bantuan rawatan sama ada jarak jauh mahupun dekat sila berhubung terus dengan saya Master Wan/Ustaz Redzuan 017-4259727 sms dulu maklumat nama penuh bt ibu dan tarikh lahir serta alamat rumah skrg

1 comment:

  1. Innalillahiwainnailaihiiraaajiiuun...salam takziah utk ust wan..moga tenang disana dengan redho Allah

    ReplyDelete